Самолеты компании BRM Aero (Чехия). 38 KIT и 85 RTF (ready to fly), base p. EXW
flyplane:
У нас был один преподаватель (девочка), которая в таких случаях говорила:
"Вы что!.., нужно верить только документам ICAO!"...)
Что нам говорит документ ICAO:
ICAO Type Designators Doc 8643
This document contains designators for those aircraft types which are most commonly provided with air traffic service (ATS).
The ICAO wake turbulence category (WTC) is entered in the appropriate single character wake turbulence category indicator in Item 9 of the ICAO model flight plan form and is based on the maximum certificated take-off mass, as follows:
H (Heavy) aircraft types of 136 000 kg (300 000 lb) or more;
M (Medium) aircraft types less than 136 000 kg (300 000 lb) and more than 7 000 kg (15 500 lb); and
L (Light) aircraft types of 7 000 kg (15 500 lb) or less.
В документе ICAO Doc 8643 рассматривается три категории самолетов по максимальной взлетной массе и характеризуют wake turbulence category (категория турбулентности следа): Heavy, Medium, Light. Тяжелый, средний, легкий.
Эту классификацию мы используем в FPL.
flyplane:
Small aircraft употребляется в USA (FAA) федеральное Авиационное Агенство.
http://aspmhelp.faa.gov/index.php/Weight_Class
Вот их классификация.
Т.е. под Small они считают Beech 90, или Cessna Caravan (до 5700 кг).
Weight Class
Weight class is based are assigned by APO130 based on the TFMS observed aircraft codes. There are 6 categories -- (A) Heavy, (B) B757, (C) Large Jet, (D) Large Commuter, (E) Medium, (F) Small.
(A) Heavy: Any aircraft weighing more than 255,000 lb such as the Boeing 747 or the Airbus A340;
(B) B757: Boeing 757 all series;
(C) Large Jet: Large jet aircraft weighing more than 41,000 and up to 255,000 lbs such as the Boeing 737 or the Airbus A320;
(D) Large Commuter: Large non-jet aircraft (such as the Aerospatiale/Alenia ATR-42 and the Saab SF 340), and small regional jets (such as the Bombardier Canadair Regional Jet), weighing more than 41,000 and up to 255,000 lbs;
(E) Medium: Small commuter aircraft including business jets weighing more than 12,500 up to 41,000 lbs such as the Embraer 120 or the Learjet 35; and
(F) Small: Small, single, or twin engine aircraft weighing 12,500 lbs or less such as the Beech 90 or the Cessna Caravan.
Геннадий Хазан:
Вы владелец украинского пилотского и украинского ВС. И вы должны выполнять требования украинского авиационного законодательства и терминологии в нем описанной. Применение иных терминов в АП не упомянутых это как минимум авиационный моветон.
Нравится Вам это или нет.
Я только это хотел Вам сказать и только на это обратить Ваше внимание.
Пысы. Для примера на пальцах: я вам обьясняю какие правила работают в Украине , а вы мне о правилах а Америке. Но при этом Вы и я находимся в Украине. Так сия ситуация Вам более наглядна как пример?
flyplane:
Согласен, что нужно знать национальное законодательство.
Но, в авиации есть плохой пример Tenerife airport disaster (Катастофа на Тенерифах)
После этой катастрофы был сделан вывод:
As a consequence of the accident, sweeping changes were made to international airline regulations and to aircraft. Aviation authorities around the world introduced requirements for standard phrases and a greater emphasis on English as a common working language.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tenerife_airport_disaster
После этой аварии Английский язык стал обычным рабочим языком English as a common working language.
В документе Culture and Human Factors (Культура и Человеческие Факторы) речь идет о том, что наличие национальных барьеров может приводить к авиационным происшествиям.
https://www.skybrary.aero/bookshelf/books/1001.pdf
Геннадий Хазан:
Катастрофа в данном аэропорту и вопрос который мы с Вами обсуждаем это вопросы с разных полок Одного шкафа
Навигация