Kagor
|
|
« Ответ #429 : 21.12.2017, 20:06:56 pm » |
|
Розвідка боєм: Американські F-22 розкрили «начинку» російських Су-35 в небі над Сирією - The Aviationist У ході недавнього інциденту в небі над Сирією, де російські літаки в черговий раз вторглися в повітряну зону відповідальності США і їх союзників, американські літаки F-22 Raptor отримали рідкісну можливість зібрати інформацію про винищувач Су-35, який Москва вважає найефективнішим в своєму військовому авіапарку. До такого висновку прийшов Том Демерлі в аналітичному матеріалі для видання The Aviationist під назвою: «Причина зближення між стелс-винищувачами F-22 і російськими Су-35 в Сирії не мають ніякого відношення до сирійського конфлікту».
«Інформація, зібрана за допомогою F-22 США щодо новітніх російських Су-35, ймовірно, буде мати величезне значення з точки зору планування тактики і розуміння російських можливостей», - заявив він.
Як повідомлялося 13 грудня американські винищувачі F-22 випустили попереджувальні спалаху після того, як два російські літаки Су-25 увійшли в узгоджену зону деескалації - повітряний простір на схід від річки Євфрат в Сирії, де, згідно з домовленістю з Москвою, діє американська авіація. Представник Пентагону Ерік Пахон сказав, що в цей момент літак F-22 забезпечував союзним наземним силам повітряну підтримку.
Інцидент тривав близько 40 хвилин, в ході якого офіційні особи коаліції зв'язалися з росіянами по «гарячій лінії» з тим, щоб уникнути випадкового зіткнення. При цьому в якийсь момент російський літак підійшов до F-22 настільки близько, що один з Raptor змушений був «агресивно маневрувати з тим, щоб уникнути зіткнення», розповів Пехон. У підсумку F-22 змусили Су-25 піти з американської зони.
Демерлі нагадав про зроблене минулої суботи заяві іншого представника ВПС США - підполковника Даміана ПІКАРТ, який попередив росіян про те, що американські літаки будуть змушені збивати ВКС РФ в разі, якщо ті продовжать регулярні порушення в Сирії.
«Найбільша проблема полягає в тому, що нам доведеться збивати російські літаки через те, що їх дії будуть розглядатися як загроза нашим повітряним або сухопутним військам», - попередив він.
«Нашим пілотам стає все важче розуміти, навмисно чи російські пілоти відчувають нас і заважають нам працювати, або ж це просто випадкові помилки з їхнього боку», - додав підполковник.
Останню фразу Демерлі вважає вказівкою на те, що мова йде про спробу зібрати розвідувальну інформацію про бойові якості машин.
«Ці розвідувальні дії особливо доречні в нинішньому сирійському конфлікті остільки, оскільки це дає можливість як російським, так і американським військам випробувати свої новітні літаки в реальному бойовому просторі як з точки зору максимального потенціалу, так і тактичних вразливостей, а також вивчити ворожу доктрину, - пише аналітик. - Вочевидь, ці інциденти над Сирією і одержувані в результаті них розвіддані будуть детально досліджуватися протягом багатьох років».
Як вказав автор, ВПС США раніше заявляли, що Raptors - єдині в світі стелс-винищувачі п'ятого покоління - крім іншого виступають в Сирії ще і в ролі «потужних багатоцільових літаків з можливостями ведення електронної війни». За даними американських військових, це дозволяє F-22 збирати детальні відомості про системи противника і передавати отримані дані всім іншим ланкам бойової ланцюга - в тому числі командних пунктах і системам ПРО - з метою поліпшення загальної обізнаності Пентагону про ситуацію на полі бою.
«Пілот F-22 використовує передові бортові сенсори, такі як радар АФАР (Активна фазована антенна решітка - Newsader) , для збору цінної інформації про ворога, проведення електронної розвідки і передачі отриманої« картини »дружнім винищувачам, штабам і пунктів керування, а також повітряним судам раннього попередження», - йдеться в статті.
F-22 обладнаний РЛС AN / APG-77 з активною фазованою антеною гратами, яка складається з приблизно 2000 приймально-випромінюючих елементів. Згідно з відкритими даними , головною перевагою радара Raptor є той факт, що він здатний здійснювати активний радарний пошук звичайного літака-винищувача таким чином, що мета навіть не здогадується про те, що вона є об'єктом сканування і вивчення. Це забезпечує літаку F-22 перевагу в бою за принципом «перший виявив - перший убив».
Відомо, що ВПС США практикують вивчення характеристик військової авіації РФ безпосередньо на полігонах, де досвідчені американські льотчики сідають за штурвал російських винищувачів і пілотують їх, вступаючи в віртуальний тренувальний «бій» з літаками Пентагону. Одним із зафіксованих прикладів став, по всій видимості, минулорічний епізод в Неваді, який стався 8 листопада 2016 року - в день президентських виборів. Згідно зі спостереженнями, тоді Су-27 російського виробництва імітував повітряний конфлікт з F-16: The Aviationist опублікував відповідні фотографії, зроблені спостерігачем на землі. На жаль, в результаті - через рік - ці випробування закінчилися трагедією: у вересні 2017 року випробовуваний Су-27 з умовною ескадрильї «Агресори» зазнав аварії, а американський пілот загинув, Die Welt.
«Небезпека подібних тісних зустрічей між російськими і американськими літаками полягає в тому, що один з таких епізодів може випадково перейти в «гостру» фазу», - заявив Демерлі, коментуючи сирійські інциденти. За його словами, головне, що врятує боку в умовах, коли обидві несуть під крилами повний комплекс озброєння - це прихильність узгодженим правилами поведінки в повітрі.
Ще одним очевидним ризиком в таких випадках є зіткнення машин в польоті. Щось подібне мало не сталося 8 грудня, коли два штурмовики A-10, що летять на схід від річки Євфрат, були «підрізані» літаком Су-24, який пройшов менш ніж в 100 метрах від них і продемонстрував одне з численних порушень домовленостей з боку ВКС РФ, які, за угодою з Вашингтоном, повинні діяти на захід від Євфрату. Про це йшлося в замітці NYT.
«Ризики, пов'язані з цією новою Холодною війною в Сирії, ймовірно, будуть коштувати тих розвідданих, які збираються з обох сторін», - припустив Демерлі, висловивши надію, що увагу світових ЗМІ до цього питання не дозволить нинішній Холодної війни перерости в «гарячу» .
Су-35 проти F-22
Су-35 оголошений російською стороною як «багатоцільовий надманеврений винищувач покоління 4 ++», який, за заявою військових фахівців РФ, може виявляти в тому числі літаки-невидимки з відстані понад 90 км. Росія представляє даний літак в якості одного з найбільш передових у світі. Загальна кількість вироблених машин даного типу становить 52 одиниці. Американський журнал National Interest назвав Су-35 першим у списку найнебезпечнішого озброєння Росії при гіпотетичному конфлікті з США, так як на думку експертів видання Су-35 «екстремально небезпечний» для будь-якого літака НАТО за винятком стелс-винищувача F-22. Експерти вказують на те, що небезпека Су-35 пов'язана з дуже великим завантаженням ракет «повітря-повітря» дальнього радіусу дії, можливістю пуску ракет на надзвуковий швидкості,
При цьому F-22 Raptor - перший і єдиний в світі багатоцільовий малопомітний винищувач п'ятого покоління, що стоїть на озброєнні ВПС США. В основу розробки F-22 Raptor був покладений принцип «First look - first kill» (перший виявив - перший вразив): особливий радар AN / APG-77, що дозволяє літаку працювати в режимі Низькою Вірогідність Перехоплення (LPI), робить марними звичайні системи СПО / РТР, оскільки здатний здійснювати активний радарний пошук літака-винищувача, обладнаного апаратурою СПО / РТР, таким чином, щоб мета не знала, що вона опромінюється. «Невидимим» винищувач робить і конструкторське рішення розмістити штатне озброєння бойової машини у внутрішніх відсіках. Стелс-покриття F-22 дозволяє йому більш ефективно йти від ворожих систем ППО.
Безперечна перевага літака підтверджується його застосуванням як у навчаннях, так і в реальному бою.
У 2006 році були на навчаннях «Норден Ейдж», в яких проводилися навчальні повітряні бої 12 винищувачів F-22 з F-15, F / A-18C і F / A-18E, за перший тиждень навчань F-22 умовно збили 144 літака противника без втрат зі свого боку, а всього за два тижні навчань угруповання F-22 здобула 241 умовну перемогу, втративши лише два літака.
23 вересня 2014 року в ЗМІ з'явилася інформація про перший бойовому застосуванні F-22 ВПС США проти ісламістів в Сирії. Літак завдав ударів по місту Ракка і його передмістя. До червня 2015 року F-22 включалися до складу кожної групи ударних літаків, бомблять Сирію. Описано один 11-годинний виліт, в якому F-22 наочно продемонстрував свою багатофункціональність, виконавши ударну завдання, запитати наземні сили противника, навівши на цілі інші літаки і супроводивши бомбардувальники.
Розробка даного винищувача велася з 1991 року. На серійне виробництво він вступив в 2001 році. У зв'язку з дорожнечею програма виробництва F-22 Raptor була заморожена в 2011 році: вартість однієї одиниці разом з НДДКР становить $ 411 млн, а всього було побудовано 195 одиниць.
Брехня Міноборони Росії
Раніше Міноборони РФ звинуватило пілотів F-22 в тому, що ті вторглися в російську зону і нібито імітували повітряний бій з ВКС РФ, а після появи Су-35 віддалилися.
«23 листопада в повітряному просторі над західним берегом річки Євфрат американський винищувач F-22 ... відстрілював теплові пастки і випускав гальмівні щитки з постійним маневруванням, імітуючи повітряний бій», - заявив представник МО генерал-майор Ігор Конашенков, якого цитував «Інтерфакс».
Центральне командування ВПС США, проте, викрило МО РФ в дезінформації , вказавши, що все було рівно навпаки: це якраз російські літаки увійшли в американську зону.
«У цьому твердженні немає ні слова правди, - сказано в листі, що надійшов від Центрального командування ВПС США. - Згідно з нашими записами за 23 листопада 2017 року, цього передбачуваного інциденту не відбувалося, і не було жодного такого випадку, коли б літак Коаліції перетинав річку без попереднього контакту з російськими через гарячу лінію деконфліктації, створену спеціально для цієї мети».
При цьому, за даними Центкому, саме російські літаки в той день вторглися в американську «зону».
«Слід зазначити, що 23 листопада 2017 року був близько дев'яти випадків, коли російські винищувачі перетинали східну сторону річки Євфрат, входячи в повітряний простір Коаліції без використання гарячої лінії, - йдеться в заяві ВПС США. - Ця випадкова і непрофесійна активність призвела до того, що коаліція і російський льотний екіпаж піддалися ризику, а також була створена загроза для здатності Коаліції підтримувати наземні союзні сили в цьому районі».
ВКС РФ в прицілі у F-22
Наведені вище заяви Пікарта відповідають тому, про що раніше підполковник ВПС США під псевдонімом «Окс», пілотує в небі над Сирією стелс-винищувач п'ятого покоління F-22 Raptor, розповідав в бесіді з журналом Aviation Week про те, що американські ВПС - в першу чергу винищувачі F-22 (визнані в якості найсильніших винищувачів світу) - тримають на прицілі і готові збивати російські літаки. Про це писав Newsader минулого місяця.
Згідно із заявою «Окса», американські ВПС останнім часом все частіше турбуються через поведінку російських літаків, що працюють в небі над зоною конфлікту. Це відбувається на тлі того, що бойовики «Ісламської держави» втрачають позиції в Іраку і Сирії.
«Оксу» і його соратникам часто не цілком ясно, чи навмисно російські літаки тестують умовні повітряні кордони, випробовуючи терпіння коаліції, або ж з боку ВКС РФ це не більше, ніж простимі помилки. Оскільки ж наземні сили з кожним днем все сильніше звужують поле діяльності ІДІЛ, цих «незручних» інцидентів стає все більше.
«Відразу і не зрозумієш, чи роблять вони це для того, щоб вивчити нашу реакцію, або ж це просто помилкові дії з їхнього боку. Так чи інакше, це виклик, на який ми щодня повинні давати відповідь», - пояснив Окс.
За його словами, реагувати на такі ситуації з кожним днем все складніше через що стає все більш перевантаженим повітряного простору. Завдання пілотів американських F-22 Raptor - однієї з найбільш ефективних повітряних платформ світу - полягає в тому, щоб вкрай оперативно захистити сили коаліції і переконатися, що у них розв'язані руки на випадок, якщо їм доведеться спостерігати за росіянами і втрутитися в разі потреби.
«Окс» зазначив, що F-22 спочатку призначалися для ігор на більш далеких дистанціях: ці «невидимки» були сконструйовані як зброя, що діє за принципом «перший побачив - перший убив», тому їхнє завдання - не підпускати противника і стріляти по ньому з невидимою для нього зони. Однак в ситуації над сирійсько-іракським простором пілотам Raptor доводиться оперувати в невластивою їм манері - діяти і приймати рішення «в дуже короткі терміни», причому робити це в ситуаціях, коли «платформи, які ми намагаємося ідентифікувати, підходять до нас все ближче і ближче», заявив Окс.
Після того, як пілотові Raptor вдається підтвердити, що виявлений літак не належить до сил коаліції, оператор повинен передати цю інформацію в штаб для подальшого контролю за «чужорідним» літальним об'єктом. Дані про нього йдуть в тому числі на спеціалізований борт E-3 Sentry, а також в наземний центр повітряних операцій, що координує дії ВПС коаліції і союзних сухопутних сил в Сирії та Іраку. За словами Окса, завдання штабу полягає в тому, щоб забрати з цього району чужі повітряні судна, щоб уникнути можливої конфронтації.
У разі, якщо російський літак вирішує зробити загрозливі маневри, F-22 починає пильно стежити за найменшими проявами агресії з боку літака ВКС РФ і готовий діяти при найменшому натяку на конфронтацію, підкреслив «Окс».
|