Как нельзя летать в горах

(1/3) > >>

Andreas:
...наткнулся на форумавиа... что его в разворот потянуло?

NTSB Identification: DEN84FA308. The docket is stored on NTSB microfiche number 25894.

Accident occurred Friday, August 10, 1984 in TABERNASH, CO Probable Cause Approval Date: 12/14/1992 Aircraft: CESSNA L-19E, registration: N4584A Injuries: 2 Fatal.

THE AIRPLANE DEPARTED GRANDBY 8/10/84 AND FAILED TO ARRIVE AT ITS DESTINATION. ON 8/23/87, IT WAS FOUND ON THE SLOPE OF A HIGH TREE-COVERED RIDGE. VIDEO TAPE RECOVERED FROM THE WRECKAGE PROVIDED A VISUAL AND AUDIO RECORD OF THE FLIGHT FROM TAKEOFF TO IMPACT. COMPARING THE RECORDING TO A TOPOGRAPHICAL MAP, THE FLIGHT WAS SLOWLY CLIMBING BUT ITS ALTITUDE ABOVE THE GROUND WAS DECREASING WHEN IT CRASHED AT THE 10,200-FT LEVEL. DURING THE LAST FEW SECONDS OF THE TAPE, THE TERRAIN DOMINATED THE VIEW THROUGH THE COCKPIT WINDOW. THE PILOT MADE AN APPROXIMATELY 45 to 55-DEG ANGLE BANK TO THE RIGHT, AND THE STALL WARNING HORN COULD BE HEARD 3 TIMES DURING THE APRX. 180 DEG OF TURN. THE AIRPLANE SUBSEQUENTLY STALLED 3 TIMES, SPUN, FLIPPED OVER, AND ENTERED THE TREES. THE DENSITY ALTITUDE WAS JUST ABOVE 13,000 FT.**

The National Transportation Safety Board determines the probable cause(s) of this accident as follows: IN-FLIGHT PLANNING/DECISION, IMPROPER...PILOT IN COMMAND AIRSPEED...NOT MAINTAINED...PILOT IN COMMANDDENSITY ALTITUDE NOT TAKEN INTO CONSIDERATION WHILE ATTEMPTING 180-DEGREE RIGHT TURN AT APPROX. 45 to 55 DEGREES OF BANK ANGLE...PILOT IN COMMAND INSUFFICIENT LIFT AVAILABLE TO COMPLETE THIS MANEUVER SAFELY.

http://www.youtube.com/watch?v=ZfPr_gZzHRw

Mike:
Это очень интересно!! Анреас спасибо. Но рекомендую почитать это в полном изложении тут: http://www.liveleak.com/view?i=316_1249535759
И опять мы возвращаемся к density altitude, и в этом случае ни при взлете, а уже в небе. Очень интересная история.

Andreas:
После просмотра видео понятнее не стало - что заставило делать его разворот на склон вправо, а не через долину влево.

Геннадий Хазан:
Андрей , там проблема была со скоростью и углами кренов, в разряженном воздухе высокогорья

alexchiz:
скорее всего скорость упала...видно,как начал валиться,он ручку на себя и так пару раз...Может просто нужно было РУД сунуть и крен уменьшить...

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница